יום חמישי, 29 בינואר 2009

פטנטים - פטנט

פטנטים פטנט
המצאה מונופול חידוש חדשנות המצאתיות וקניין רוחני

פטנט או פטנטים המצאה, הינם בעלי שני משמעויות לפחות, למרות שזה לא כול כך משנה למי שאך רשם את הפטנט הראשון בחיו וכול עניינו למכור את פטנט הבוסר במספר מליוני דולרים, פטנטים - פטנט, בעגה הנהוגה בחיי היום יום, כמונח המתייחס לרעיון שהגה אחד או אחת, ולא למונח המקצועי שמגדיר בתוכו המונח פטנט. פטנט הינו מונח מקצועי, משפטי, המתייחס למונופול שמקבל ממציא מכוח תעודת פטנט שקיבל ממדינה שבה הגיש בקשת פטנט.

ממציא פטנט, יעבור כברת דרך של כשלוש עד חמש שנים עד שיזכה בתעודת פטנט. תחילת תהליך זה, יהיה במועד הגשת בקשת פטנט קבועה בישראל כדוגמה, או בקשה בישראל כדוגמה שעקבה בקשת פטנטים פרוביזורי, בתוך מתחם שנה מיום הגשת הבקשה הפרוביזורית, או בטווח שמונה עשר חודשים מיום הגשת בקשת PCT.

פטנט, קבלת תעודת פטנט, או קיבול בקשת הפטנט שהוגשה על ידי בוחן הפטנטים אינה דבר טריוויאלי. עיקר הבחינה של בקשת פטנט על ידי הבוחן והתכתבויות המשרד עימןו, יעלו לכיסו של ממציא הפטנט בד"כ פי כמה וכמה מהגשת הפטנט או אגרותיה. חלק הארי מבקשות פטנט סופן להידחות, הינו, לא להגיע למצב של קיבול הבקשה, אף שבטווח כמהשנים אלו לעיתים הדבר כבר לא משנה לממציא של "הפטנט" מימלא.




פטנט, פטנטים, פטנט מוצלח, קידום פטנט, שיווק פטנט, פיתוח פטנט, פטנט למטבח, פטנט בישראל, חיפוש פטנט, עריכת פטנט, ליווי פטנט, רישום פטנט, בלוג פטנט, פטנט רפואי, פטנט חשמל, פטנט, בינלאומי, מכירת פטנט